Testy diagnostyczne

Testy diagnostyczne w Białołęka Warszawa

Centrum zdrowia AK Clinic oferuje szybkie testy diagnostyczne, które umożliwiają diagnostykę nad pacjentem, czyli tzw. point-of-care testing (POCT). Dzięki testom diagnostycznym można uniknąć oczekiwania na wyniki z laboratorium i po konsultacji z naszymi specjalistami – od razu wdrożyć odpowiednią terapię.

W AK Clinic Białołęka testy diagnostyczne przeprowadza nasz wykwalifikowany personel medyczny. Najpopularniejszą formą testów diagnostycznych wykonywanych w Warszawie są tzw. testy kasetowe, które charakteryzują się łatwością wykonania i nie wymagają szczególnego przygotowania przez pacjenta.

Najczęściej wykonywane testy diagnostyczne w AK Clinic

Test wykrywający poziom białka C-reaktywnego (CRP) Warszawa Białołęka
Badanie wykonywanie jest w celu stwierdzenia obecności stanu zapalnego i monitorowania odpowiedzi na leczenie. Do monitorowania zagrożenia chorobami serca niezbędne jest oznaczenie CRP metodą o wysokiej czułości (wysoko czuły CRP, hsCRP). Test wykonywany jest gdy lekarz podejrzewa nagły stan zapalny, chorobę autoimmunizacyjną lub infekcje bakteryjne lub grzybicze.

Test wykrywający grypę Warszawa Białołęka
Test wykrywający grypę
Test na grypę umożliwia szybkie oraz skuteczne wykonanie diagnozy choroby w miejscu kontaktu lekarza z pacjentem. Dzięki szybkiemu rozpoznaniu, praktycznie tego samego dnia bądź następnego, możliwe jest podjęcie skutecznej terapii z użyciem leków przeciwwirusowych. Skrócony do minimum czas na otrzymanie wyniku znacząco zwiększa szansę na uniknięcie zachorowania, braku wystąpienia powikłań pochorobowych czy przenoszenia choroby na osoby, z którymi mamy kontakt.

Test wykrywający paciorkowca (Strep Test) Warszawa Białołęka
Test Strep jest szybkim testem immunochromatograficznym do jakościowego wykrywania antygenu Streptococcus z grupy A w wymazie z gardła. Test jest pomocny w diagnostyce infekcji odpowiedzialnych za większość infekcji górnych dróg oddechowych takich, jak: zapalenie migdałków, zapalenie gardła i płonica. Wczesna diagnoza i leczenie zapalenia gardła wywołane przez paciorkowca z grupy A zapobiega groźnym objawom i późniejszym powikłaniom.

Cennik   Kontakt
Test wykrywający adenowirusa i RSV Warszawa Białołęka
Adenowirusy to powszechnie występujące wirusy, powodujące infekcje dróg oddechowych, układu pokarmowego oraz oczu. Zakażenia adenowirusami najczęściej dotyczą dzieci. Wirus RS jest bardzo zakaźny i powoduje infekcje dróg oddechowych. U starszych dzieci i dorosłych zakażenia te są niegroźne, ale u noworodków i niemowląt mogą być poważne. Szybki test wykrywający andenowirusa i RSV umożliwia rozpoznanie przyczyny zakażenia i wdrożenie właściwego leczenia.

Test antygenowy Warszawa Białołęka
Test antygenowy
Testy antygenowe wykrywają cząstki białkowe (antygeny) wirusa SARS-CoV-2 w materiale z wymazu z nosogardzieli pacjenta. Testy te traktowane są jako narzędzie wspierające do diagnostyki COVID-19. Ich zaletą jest szybkie uzyskanie wyniku, stosunkowo niski koszt i wysoka swoistość. Oznacza to, że dodatni wynik uzyskany za pomocą testu antygenowego potwierdza infekcję SARS-CoV-2.

Test na PRC Warszawa Białołęka
Test na PCR
Testy RT – real time PCR wykonywane w centrum zdrowia AK Clinic są najdokładniejszą metodą określania, czy Pacjent jest zakażony wirusem SARS-CoV-2. Badanie polega na izolacji materiału genetycznego z próbki, który następnie jest powielany i poddawany analizie laboratoryjnej. Tego typu badania charakteryzują się czułością na poziomie 99%.

Cennik   Kontakt